7 τάσεις που θα επηρεάσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ το 2017

Τις παρακάτω τάσεις (trends) κράτησα σαν σημείωση στον εαυτό μου για να θυμάμαι πως εξελίσσονται τα πράγματα στον ψηφιακό κόσμο. Οι σημειώσεις αυτές είναι αποτέλεσμα εντατικού διαβάσματος αρκετών δεκάδων άρθρων κατά τους προηγούμενους 12 μήνες. Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμες οι πληροφορίες.

Αυτοματοποίηση Μάρκετινγκ (Marketing Automation) & Chatbot

Η εξέλιξη της τεχνολογίας, μας φέρνει κάθε χρόνο νέα παιχνίδια (μεταφορικά και κυριολεκτικά). Έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε εφαρμογές που προγραμματίζονται για να κάνουν τις αναρτήσεις μας στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα, ή να στείλουν χιλιάδες email. Το λογισμικό Αυτοματοποίησης Μάρκετινγκ, θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να μας δίνει όλο και περισσότερες δυνατότητες για να εκμεταλλευτούμε.

Αν και ακούγεται οξύμωρο για μία αυτοματοποιημένη διαδικασία, η όλο και μεγαλύτερη δυνατότητα εκμετάλλευσης του όγκου των διαθέσιμων δεδομένων, θα δώσει την δυνατότητα στο Αυτοματοποιημένο Μάρκετινγκ να γίνει περισσότερο προσωποποιημένο.

Chatbot: είναι ρομπότ (σε μορφή λογισμικού) που μπορούν να «συζητήσουν» με τους πελάτες. Τα chatbot είναι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence) που χρησιμοποιούνται κυρίως στην εξυπηρέτηση πελατών και σταδιακά εξελίσσονται, με στόχο να επιτύχουν μία επικοινωνία ανθρώπινου επιπέδου.

group-1825510_640

Η πιο συνηθισμένη εφαρμογή τους είναι μέσω του Facebook Messenger και προτείνω την δοκιμή κάποιας από τις δωρεάν εφαρμογές που κυκλοφορούν.

Live Video

Το video είναι η πιο συμπυκνωμένη μορφή πληροφορίας που διαθέτουμε σήμερα και θεωρείται η ανώτερη μορφή περιεχομένου (content). Ευτυχώς, είναι και η πιο δημοφιλής μορφή.

Το 2016 είδαμε το Live video (κυρίως στο Facebook) να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές. Τον Απρίλιο δύο υπάλληλοι της εταιρίας BuzzFeed, προσπάθησαν σε ζωντανή μετάδοση, να κάνουν ένα καρπούζι να εκραγεί, χρησιμοποιώντας λαστιχάκια. Τελικά το κατάφεραν μετά από 45 λεπτά και 686 λαστιχάκια ενώ κατά την κορύφωση της ζωντανής μετάδοσης το έβλεπαν ταυτόχρονα 807.000 θεατές. Το video έχει πάνω από 11.000.000 θεάσεις μέχρι σήμερα. Εδώ βλέπουμε την κορύφωση του δράματος:

https://vine.co/v/iI3AaYwOL0g/embed/simple

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το Live video μέσα στο 2017. Όμως, καθώς οι καταναλωτές το συνηθίζουν, θα έχουν όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις και δεν θα αρκεί η έκρηξη ενός καρπουζιού για να τραβήξει την προσοχή τους. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αφιερώσουν όλο και περισσότερο χρόνο και χρήμα στην παραγωγή του video, καθώς ο ανταγωνισμός θα εστιάσει στην ποιότητα για να διαφοροποιηθεί.

Influencer marketing

Οι πελάτες εμπιστεύονται τις συστάσεις από συγγενείς και φίλους. Στη συνέχεια της ιεραρχίας βρίσκονται οι άνθρωποι που θεωρούνται ηγετικές φυσιογνωμίες στον τομέα τους. Οι τελευταίοι λέγονται influencers, επειδή μπορούν να επηρεάσουν (influence) τους ακόλουθους που έχουν στο blog τους ή στα social media.

Η χρήση των influencers για την προώθηση των εταιρικών μηνυμάτων έχει κάνει άλματα τα προηγούμενα χρόνια και ο ρυθμός υιοθέτησης αυτής της τακτικής, θα συνεχίσει να ανεβαίνει όσο θα πέφτει η αποδοτικότητα της κλασικής διαφήμισης.

Διαφήμιση στα Social Media

Οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων, δυσκολεύουν όλο και περισσότερο την εμφάνιση των αναρτήσεων στο κοινό που μας ακολουθεί. Ο σαφής στόχος τους είναι να μας σπρώξουν στις πληρωμένες προωθήσεις των αναρτήσεων.

Η αρχή έχει γίνει από το Facebook και μέσα στο 2017 θα ακολουθήσουν και άλλοι. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει με το Twitter. Θα βρει έναν τρόπο να μετατρέψει σε εισόδημα όλη αυτή την καθημερινή δραστηριότητα; Μέχρι τότε εκμεταλλευτείτε το όσο μπορείτε!

Προετοιμασία για όλο και μεγαλύτερο budget διαφήμισης στα social media. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πετύχουμε περισσότερα πράγματα!

Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality), Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality)

Το 2016 είδαμε την εφαρμογή Pokemon Go να αναστατώνει την αγορά και τα τμήματα μάρκετινγκ να προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν προς όφελος τους. Φέτος, να περιμένουμε νέες προσπάθειες στον τομέα της Εικονικής (Virtual) και Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) που θα απαιτήσουν ετοιμότητα και ευστροφία για να τα εκμεταλλευτούμε πριν από τους ανταγωνιστές.

Mobile Marketing

iphone-410311_640

Ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά θα γίνεται πλέον όλο και πιο φανερό, ότι η επιχείρηση πρέπει να στοχεύει στον πελάτη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα smartphone. Οι χρήστες περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στην φορητή συσκευή τους ενώ μειώνεται σταδιακά ο χρόνος που αφιερώνουν στον υπολογιστή.

Χρειαζόμαστε ένα responsive website που προσαρμόζεται στις μικρότερες οθόνες των tablet και των smartphone. Δοκιμή σε διάφορες συσκευές και λειτουργικά συστήματα. Φυσικά, κάθε άλλη δραστηριότητα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα. Για το Email Marketing, μελετώ προσεκτικά πως φαίνονται τα email στην μικρή οθόνη ενός smartphone και κάνω προσαρμογές και βελτιώσεις όπου απαιτείται.

Συνεργασία Τμημάτων Μάρκετινγκ και IT

Οι εξελίξεις και οι τάσεις που αναφέρονται παραπάνω, βασίζονται κατά μεγάλο μέρος στην τεχνολογία και σε εφαρμογές λογισμικού. Τα τμήματα μάρκετινγκ των επιχειρήσεων θα πρέπει να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για την εκπαίδευση τους σε νέες τεχνολογίες και να συνεργαστούν στενότερα με τα αντίστοιχα τμήματα IT. Χωρίς την βοήθεια του τμήματος IT, θα είναι όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθεί μία επιτυχημένη καμπάνια.

Συμπέρασμα

Τα πράγματα αλλάζουν. Όμως έτσι δεν γινόταν πάντοτε; Μένουμε ψύχραιμοι με ανοιχτά αυτιά και μάτια για να μαθαίνουμε όλες τις τελευταίες εξελίξεις.

Αν πιστεύετε ότι κάποια τεχνολογία που δεν αναφέρεται εδώ, θα έχει σημαντική επίδραση στο ψηφιακό μάρκετινγκ το 2017, παρακαλώ ενημερώστε με στα σχόλια.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο LinkedIn και στο Medium στις 3/1/2017.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s