Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Bitly

Κάθε Τετάρτη θα βρίσκετε εδώ μία σύντομη περιγραφή για ένα χρήσιμο εργαλείο του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά! Διαβάστε μέχρι το τέλος για να καταλάβετε τι θέλω να πω.

Μία από τις συνηθισμένες εργασίες του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing), είναι οι αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα (social media). Αν χρειάζεται να κάνετε αναρτήσεις στα social media για να κοινοποιήσετε συνδέσμους (links) άρθρων, θα έχετε διαπιστώσει ότι οι σύνδεσμοι αυτοί έχουν κάποια προβλήματα.

Το βασικότερο πρόβλημα τους είναι το μήκος τους που μπορεί να φτάσει σε πραγματικά τεράστιες διαστάσεις. Ειδικά αν ο τίτλος περιέχει λέξεις στα Ελληνικά. Έχετε αντιγράψει ποτέ σύνδεσμο που περιέχει Ελληνικές λέξεις;

Ας χρησιμοποιήσουμε για παράδειγμα, το άρθρο από το Blog μου με τίτλο «Γιατί Ψηφιακό Μάρκετινγκ;», το οποίο (μια που το έφερε η κουβέντα!) είναι πολύ χρήσιμο να διαβάσετε. Ο σύνδεσμος που φαίνεται στο πάνω τμήμα του browser είναι:

https://pantelischiotellis.wordpress.com/2017/01/18/γιατί-ψηφιακό-μάρκετινγκ

Όταν όμως κάνω αντιγραφή τον σύνδεσμο παίρνω αυτό:

https://pantelischiotellis.wordpress.com/2017/01/18/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B3%CE%BA/

Αυτός ο «σιδηρόδρομος» δεν δείχνει επαγγελματισμό. Τι μπορείτε να κάνετε; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Bitly.

Τι κάνει το Bitly

  1. Λειτουργεί σαν URL shortener. Δηλαδή εισάγετε ένα URL τύπου: http://www.mitsos.com/apo-tin-poli-erxomai-kai-stin-korfi-kanela και το κονταίνει σε κάτι σαν http://bit.ly/1TE00U6. Το κοντό URL φαίνεται πιο επαγγελματικό από το μακρύ καθώς δείχνει προσοχή στις λεπτομέρειες. Ένα μικρό μειονέκτημα του κοντού URL είναι ότι δεν ξέρεις που οδηγεί το link, οπότε ένας βαθμός εμπιστοσύνης από το ακροατήριο προς εσάς θεωρείται απαραίτητος. Η εμπιστοσύνη αυτή επιτυγχάνεται σχεδόν αυτόματα όταν ξεπεράσετε κάποιο πλήθος (ανάλογα με την πλατφόρμα) ακολούθων.
  1. Μετά την κοινοποίηση του συνδέσμου, το Bitly αναλαμβάνει να παρακολουθεί την δραστηριότητα και η βασική πληροφορία που δίνει είναι ο αριθμός των click στον κάθε σύνδεσμο (για τις τελευταίες 30 ημέρες στην δωρεάν έκδοση).

Όμως, ακόμη και αν περάσουν οι 30 ημέρες που βλέπετε στο κύριο πεδίο της εφαρμογής, μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους συνδέσμους που δημιουργήσατε από το πεδίο κάτω αριστερά.

bitly1
Bitly click statistics

Αυτό θα επιτρέψει να δείτε τις παρακάτω πληροφορίες:

  • Αριθμός κλικ ανά εβδομάδα
  • Στατιστικά ανά πηγή προέλευσης (website referrer) του click
  • Στατιστικά ανά χώρα προέλευσης των click
bitly2
Bitly Referrers-Locations

Extra Tip: Αν κάνετε κοινοποιήσεις του ίδιου άρθρου σε περισσότερα από ένα κοινωνικά δίκτυα, προτείνω την δημιουργία ξεχωριστού Bitly συνδέσμου για κάθε ένα από αυτά. Έτσι, θα παρακολουθείτε ξεχωριστά την δραστηριότητα που προκαλεί ο σύνδεσμος σε κάθε δίκτυο. Αυτό θα σας επιτρέψει να καταλάβετε τι αποδίδει περισσότερο σε κάθε δίκτυο.

Συμπέρασμα

Το Bitly είναι ένας καλός τρόπος να ξεκινήσει κανείς στα analytics και να εθιστεί στους αριθμούς όπως κάνουν όλοι οι καλοί marketers που σέβονται τον εαυτό τους.

Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά αλλά τα εργαλεία κάνουν την διαφορά στο μάρκετινγκ. Χωρίς την βοήθεια τους, ο χρόνος που απαιτείται να καταναλώσετε είναι περίπου 25 ώρες ανά ημέρα! Δεν θα προλάβετε να πιείτε ούτε έναν espresso.

Advertisements

One thought on “Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Bitly

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s