Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Feedly

Το περιεχόμενο (content) είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζεται το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing). Το περιεχόμενο είναι πληροφορίες, ιδέες ή μηνύματα (ή οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών) που εκφράζονται με γραπτό, οπτικό ή ακουστικό τρόπο.

Το περιεχόμενο είναι ταυτόχρονα πληροφορία και επικοινωνία. Στόχος του είναι να εκπαιδεύσει, να μορφώσει και να ψυχαγωγήσει.

Υπάρχουν 3 δρόμοι για να αποκτήσετε περιεχόμενο που θα κοινοποιήσετε στο ακροατήριο σας:

1. Το παράγετε εσείς (content production)

2. Συλλέγετε περιεχόμενο που παράγουν άλλοι (content curation)

3. Συνδυασμός παραγωγής & συλλογής περιεχόμενου

Η παραγωγή περιεχομένου είναι αρκετά χρονοβόρα και συνήθως έχει υψηλότερο κόστος από την συλλογή. Έτσι, αρκετοί στρέφονται στην συλλογή περιεχομένου.

Λίγα λόγια για την Συλλογή Περιεχομένου

Πιθανώς στα Ελληνικά χρησιμοποιείται ο όρος «επιμέλεια περιεχομένου» αντί του όρου «συλλογή περιεχόμενου» που χρησιμοποιώ. Πιστεύω ότι η λέξη «επιμέλεια» δεν περιγράφει επαρκώς την διαδικασία, για τον λόγο αυτό χρησιμοποιώ την λέξη «συλλογή».

Βασικός στόχος του περιεχομένου είναι σύμφωνα με τις αρχές του inbound marketing να σας αναδείξει σταδιακά στον ειδικό (thought leader) που προσφέρει λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζει το ακροατήριο σας. Φυσικά, τα προβλήματα αυτά έχουν σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Πρώτη και βασικότερη αρχή της διαδικασίας είναι η εξασφάλιση της υψηλής ποιότητας του περιεχομένου που θα κοινοποιήσετε. Η υψηλή ποιότητα εξασφαλίζεται από το κύρος της πηγής, την πρωτοτυπία του περιεχομένου και την αξία που αυτό προσφέρει σε αυτούς που θα το καταναλώσουν.

Λογικά, η ανάγκη για πρωτοτυπία οδηγεί στην αναζήτηση φρέσκου περιεχομένου, γιατί είναι λιγότερο πιθανό να έχει γίνει αντιληπτό από το ακροατήριο σας. Όμως, δεν αποκλείεται να βρείτε παλαιότερο περιεχόμενο που πέρασε απαρατήρητο και μπορεί να σας προσφέρει υψηλά επίπεδα αλληλεπίδρασης.

Μεγάλο ποσοστό του περιεχομένου είναι τα άρθρα. Για αυτά, πρέπει να κάνετε 2 σημαντικές επιλογές:

1. Σε ποια γλώσσα θα είναι τα άρθρα που κοινοποιείτε; Είναι πιθανό, ανάλογα με την θεματολογία σας, να μην υπάρχει σημαντική παραγωγή περιεχομένου στα Ελληνικά. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή περιεχομένου στα Αγγλικά. Γνωρίζει το ακροατήριο σας Αγγλικά;

2. Αν χρησιμοποιήσετε Ελληνικά άρθρα, μήπως αυτά προωθούν κάποιον ανταγωνιστή σας;
Ακόμη και χωρίς περιοριστικές επιλογές, η διαδικασία της συλλογής περιεχομένου είναι αρκετά χρονοβόρα. Θα σας φανεί χρήσιμο ένα εργαλείο και το καλύτερο για αυτήν την δουλειά είναι το Feedly.

Τι κάνει το Feedly

Ας πούμε ότι ξεκινάτε την διαδικασία αναζήτησης χρήσιμων άρθρων χωρίς την βοήθεια κάποιου εργαλείου. Τι θα κάνετε; Λογικά, θα χρησιμοποιήσετε το Google για να κάνετε αναζήτηση. Θα εισάγετε λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν τα θέματα που σας ενδιαφέρουν και θα πάρετε κάποια αποτελέσματα.

Στα αποτελέσματα, μπορεί να βρείτε website γενικού ενδιαφέροντος όπως το Huffington Post. τα οποία μερικές φορές φιλοξενούν άρθρα σχετικά με την θεματολογία σας. Κάποιοι σύνδεσμοι θα σας οδηγήσουν και σε εξειδικευμένα website ή blog που ασχολούνται τακτικά με τα θέματα που σας ενδιαφέρουν. Όλα αυτά τα τακτοποιείτε στους σελιδοδείκτες.

Την επόμενη μέρα, ξεκινάτε τις επισκέψεις σε κάθε website ή blog της συλλογής σας, χωρίς να έχετε την ελάχιστη ιδέα σχετικά με:

α) Αν έχουν δημοσιεύσει κάποιο νέο άρθρο

β) Αν αυτό το άρθρο είναι σχετικό με τα θέματα που σας ενδιαφέρουν

Δεν είναι χάσιμο χρόνου αυτή η διαδικασία;

Δεν θα σας εξυπηρετούσε ένα εργαλείο που συγκεντρώνει τα πρόσφατα άρθρα από τις πηγές που σας ενδιαφέρουν;

Αυτή την δουλειά κάνει το Feedly.

Με απλά λόγια, το Feedly βασίζεται στην τροφοδότηση από τα RSS των website και blog που θα υποδείξετε και σας φέρνει τα άρθρα που βρίσκει, συγκεντρωμένα σε μία εύχρηστη πλατφόρμα.

Feedly-content-curation-tool
Αρχική οθόνη του εργαλείου content curation Feedly

Στην αριστερή στήλη που έχω χρωματίσει πράσινη, θα βρείτε τις κατηγορίες των θεμάτων σας. Μπορείτε να τακτοποιήσετε τις πηγές σας σε διάφορες κατηγορίες, όπως εσείς θέλετε. Κάθε πηγή μπορεί να βρίσκεται σε περισσότερες από μία κατηγορίες αν το θέλετε.

Ο τίτλος της κατηγορίας τονίζεται με bold γραμματοσειρά. Κάτω από τον τίτλο της κατηγορίας, βλέπετε τα ονόματα των πηγών.

Στο μεγάλο λευκό πεδίο, βλέπετε τα άρθρα. Αν επιλέξετε κατηγορία, θα δείτε όλα τα άρθρα της. Αν επιλέξετε κάποια πηγή, θα δείτε μόνο τα άρθρα αυτής της πηγής.

Ο τίτλος της κατηγορίας ή πηγής, φαίνεται ψηλά με μεγαλύτερα γράμματα. Αν μόλις τώρα ανοίξατε το Feedly, θα γράφει «Today» επειδή προβάλλει όλα τα πρόσφατα άρθρα. Δεξιά από τον τίτλο θα δείτε ένα μικρό «ν». Αν το επιλέξετε θα ανοίξει αυτό το μικρό μενού.

Feedly-μενού-προβολής
Feedly μενού προβολής

Από εδώ έχετε πολλές δυνατότητες ρυθμίσεων του τρόπου προβολής. Μπορείτε να έχετε διαφορετικό τρόπο προβολής για τις κατηγορίες ή πηγές.

Για να προσθέσετε πηγές άρθρων έχετε μερικούς τρόπους να διαλέξετε. Στην αρχή, θα χρησιμοποιήσετε την επιλογή κάτω αριστερά «+ ADD CONTENT TO YOUR FEEDLY». Μετά επιλέγετε «Sources» και κάνετε copy-paste τον σύνδεσμο του website ή blog. Επιλέγετε κατηγορία και τελειώσατε.

Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το «Search» που βρίσκεται πάνω δεξιά. Χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και θα δείτε λίστα με πηγές.

Feedly-αποτελέσματα-αναζήτησης
Feedly αποτελέσματα αναζήτησης

Αν κάποια πηγή την ακολουθείτε ήδη, θα γράφει «FOLLOWING» δεξιά της. Διαφορετικά, θα έχει ένα πράσινο «FOLLOW» το οποίο επιλέγετε αν θέλετε να την καταχωρήσετε.

Τρίτη δυνατότητα, είναι οι προτάσεις που κάνει το Feedly στο δεξί μέρος το κύριου πεδίου. Στην Εικόνα 2 φαίνονται 3 τέτοιες προτάσεις δεξιά.

Αν επιλέξετε μία πηγή, βλέπετε κάτω από το όνομα της αριθμό ακολούθων και αριθμό άρθρων ανά εβδομάδα. Στα άρθρα που βρίσκονται κάτω από τον τίτλο της πηγής, ξεχωρίζει ο τίτλος του άρθρου που είναι σημαντική ένδειξη για να καταλάβετε αν σας ενδιαφέρει. Κάτω από τον τίτλο, θα δείτε έναν αριθμό που εκφράζει την δημοφιλία του άρθρου, όνομα συγγραφέα και πότε αναρτήθηκε το άρθρο.

Κάτω από αυτά τα στοιχεία, υπάρχουν λίγες γραμμές περίληψης ή εισαγωγής. Άλλη μία ένδειξη για να καταλάβετε αν σας ενδιαφέρει.

Αν δεν σας αρκούν οι παραπάνω ενδείξεις για να καταλάβετε αν το άρθρο σας ενδιαφέρει, επιλέγετε ένα άρθρο και θα προβληθεί έτσι:

Feedly-προβολή-άρθρου
Feedly προβολή άρθρου

Στο επάνω τμήμα αυτού του πεδίου, υπάρχουν επιπλέον λειτουργίες που έχουν σχέση με δυνατότητες αποθήκευσης ή κοινοποίησης του άρθρου. Τώρα, μπορείτε να διαβάσετε μεγαλύτερο μέρος του άρθρου ή και όλο χωρίς να φύγετε από την πλατφόρμα του Feedly. Αν όμως το θέλετε, μπορείτε να επιλέξετε τον τίτλο του άρθρου ή στο κάτω μέρος του, το «VISIT WEBSITE» και σε ξεχωριστή καρτέλα θα ανοίξει η σελίδα του άρθρου.

Υπάρχουν και άλλες λειτουργίες του Feedly που θα σας δώσουν επιπλέον δυνατότητες, αλλά αφήνω να ανακαλύψετε μερικές από αυτές εσείς, για να μην γίνει πολύ μεγάλο αυτό το άρθρο.

Φυσικά, όλα αυτά που αναφέρω παραπάνω γίνονται με ένα δωρεάν (Basic) λογαριασμό στο Feedly. Αν εξαντλήσετε τις δυνατότητες που σας δίνει υπάρχει η επιλογή αναβάθμισης.

Συμπέρασμα

Αν ψάχνετε στο internet για χρήσιμα άρθρα, είτε για επαγγελματική είτε για ερασιτεχνική χρήση, το Feedly θα σας βοηθήσει να μειώσετε δραστικά τον χρόνο που αφιερώνετε σε αυτή την διαδικασία.

Σταδιακά, θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την ποσότητα και την ποιότητα των άρθρων που κοινοποιείτε στα social media.

Αν «φορτώσετε» το Feedly με πολλές πηγές άρθρων, θα αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητες να βρείτε ένα άρθρο που θα γίνει viral, επειδή είναι υψηλής ποιότητας και φρέσκο.

Δοκιμάστε το και αν χρειάζεστε βοήθεια, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου. Ξέρετε που θα με βρείτε, έτσι δεν είναι;

Advertisements

One thought on “Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Feedly

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s