12+1 μύθοι για το Social Media Marketing που πρέπει να ξεχάσετε

Αν έχετε μία επιχείρηση οποιουδήποτε μεγέθους, είναι πολύ πιθανό να έχετε αντιληφθεί την αναγκαιότητα του Social Media Marketing. Ας το λέμε SMM για συντομία.

Υποπτεύομαι ότι όταν ακούσατε για την δραστηριότητα μέσω των social media, το επεξεργαστήκατε για κάποιον καιρό και τελικά αποφασίσατε να το δοκιμάσετε.

Πέρασαν 1 έως 3 μήνες, τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περιμένατε και εγκαταλείψατε την προσπάθεια. Το Facebook είναι γεμάτο επαγγελματικές σελίδες με μηδενική δραστηριότητα για μήνες. Στο Twitter θα βρείτε λογαριασμούς που έχουν να κελαηδήσουν πολλά χρόνια.

Αντίθετα, υπάρχουν επιχειρήσεις, μικρές, μεσαίες και μεγάλες, που απολαμβάνουν σημαντικά οφέλη από την δραστηριότητα τους στα social media.

Γιατί γίνεται αυτό;

Είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσατε την δραστηριότητα στηριζόμενοι σε κάποιους από τους μύθους που κυκλοφορούν για το SMM. Οι μύθοι αυτοί, σας οδήγησαν σε λάθος τακτικές και σπατάλη χρόνου και πιθανώς άλλων πόρων, απαραίτητων για την επιβίωση της επιχείρησης.

Είναι εξίσου πιθανό, να μην ξεκινάτε το SMM, λόγω της στρεβλής εικόνας που σας έχουν δημιουργήσει αυτοί οι μύθοι.

Αν ανήκετε σε αυτές τις κατηγορίες, διαβάστε παρακάτω για να δούμε μαζί μερικούς από τους μύθους που κυκλοφορούν σχετικά με το Social Media Marketing.

Αν δεν έχετε χρόνο, δείτε το μικρό αυτό video που λειτουργεί σαν περίληψη και επανέρχεστε όταν μπορείτε να διαθέσετε χρόνο για διάβασμα.

1. Το Social Media Marketing είναι δωρεάν

pay-706798_1280

Όχι δεν είναι δωρεάν. Στην καλύτερη περίπτωση απαιτεί μεγάλη επένδυση σε χρόνο και όπως είναι γνωστό, ο χρόνος είναι χρήμα, ειδικά για τις επιχειρήσεις.

Η επένδυση χρόνου (= εργατοώρες) απαιτείται για 3 λόγους:

1. Απαιτείται σημαντικός χρόνος για να βρείτε ή να δημιουργήσετε το περιεχόμενο που θα κοινοποιήσετε μέσω των λογαριασμών σας.

2. Απαιτείται χρόνος για τακτική ανθρώπινη αλληλεπίδραση με το ακροατήριο σας, ώστε να μην δίνετε την εντύπωση ενός αυτοματοποιημένου λογαριασμού.

3. Απαιτείται χρόνος για ενημέρωση, γιατί το SMM είναι από τους πλέον δυναμικούς κλάδους του ψηφιακού μάρκετινγκ, οι αλλαγές είναι συχνές και αυτές επηρεάζουν τις τακτικές σας και τα αποτελέσματα σας.

Εκτός από την επένδυση χρόνου, συχνά απαιτείται να εκταμιεύσετε μικρά ποσά για διαφήμιση, αφού οι πλατφόρμες social media περιορίζουν την προβολή των αναρτήσεων σας.

Για παράδειγμα, το Facebook θα προβάλλει μία ανάρτηση σας σε λιγότερο από 6,5% του ακροατηρίου σας. Αν έχετε μία σελίδα με πάνω από 500.000 Like, το ποσοστό αυτό θα πέσει κάτω από 2%.

organic-reach-chart
Μέση οργανική απήχηση περιεχομένου που αναρτήθηκε σε εταιρικές Facebook σελίδες

Το ποσοστό αυτό ήταν 16% το 2012 και από τότε μειώνεται συνεχώς [έρευνα social@Ogilvy], αφού στόχος του Facebook είναι να σας ωθήσει στην πληρωμένη προώθηση. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού η πληρωμένη προώθηση, αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα και στοχευμένα, μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα με πολύ μικρό κόστος.

Αν και δεν είναι δωρεάν, τα social media είναι από τα πιο φθηνά κανάλια προώθησης μίας επιχείρησης, ακόμη και αν πληρώνετε κάποιον ειδικό για να σας κάνει τη δουλειά.

Αυτό το άρθρο της HubSpot θα σας δώσει περισσότερες πληροφορίες για την πτώση της οργανικής απήχησης στο Facebook.

2. Πρέπει να έχετε παρουσία σε κάθε πλατφόρμα

Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να κατοχυρώσετε το όνομα της επιχείρησης σας, σε όσο περισσότερες πλατφόρμες social media μπορείτε, αμέσως μόλις αποκτήσετε ένα νέο domain name. Είναι καλό να είστε προετοιμασμένοι, αφού η πλατφόρμα που σήμερα πρωταγωνιστεί, μπορεί να μετατραπεί σε κομπάρσο μέσα σε λίγα χρόνια. Θυμάστε το My Space;

Όμως, από την κατοχύρωση του ονόματος μέχρι την τακτική δραστηριότητα σε μία πλατφόρμα, είναι μακρύς ο δρόμος. Επιπλέον, κοστίζει σε χρόνο και σε πόρους όπως είδαμε στον μύθο Νο1.

Τι θα κάνετε;

Ο προϋπολογισμός και η στρατηγική σας θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε τις καλύτερες πλατφόρμες για την δική σας επιχείρηση. Μία μικρή επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει με μία πλατφόρμα (πιθανότερο το Facebook), ενώ μία άλλη που διαθέτει περισσότερους πόρους, μπορεί να δοκιμάσει σε 2-3.

Οι τακτικές μετρήσεις της αποτελεσματικότητας θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε αν κάνατε τις σωστές στρατηγικές επιλογές στο ξεκίνημα, αφού συνήθως δεν περισσεύουν χρήματα για λεπτομερή έρευνα αγοράς. Αν κάποια πλατφόρμα δεν φέρνει αποτελέσματα μετά από 1-2 τρίμηνα, μπορείτε να την αφήσετε να ατονίσει και να δοκιμάσετε κάποια άλλη.

3. Το SMM είναι μία ξεχωριστή στρατηγική

Αφού μιλήσαμε για στρατηγική στον προηγούμενο μύθο, ας δούμε και αυτόν τον μύθο που συνδέεται άμεσα με αυτήν.

Υπάρχει η στρατηγική, υπάρχουν οι τακτικές και στο μάρκετινγκ έχουμε τα κανάλια επικοινωνίας.

Η στρατηγική περιγράφει την ταυτότητα και τον «χαρακτήρα» της επιχείρησης, δηλαδή αυτά που την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Δίνει γενικές κατευθύνσεις για την επιχείρηση (συνήθως σε ορίζοντα 3-5 χρόνων) οι οποίες έχουν άμεση σχέση με τους επιχειρηματικούς στόχους.

Επίσης, η στρατηγική περιγράφει τους τρόπους και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί στόχοι. Αυτοί οι τρόποι είναι οι τακτικές. Μία από τις τακτικές, είναι το μάρκετινγκ.

Το μάρκετινγκ ασχολείται με την επικοινωνία επιχείρησης-πελάτη. Επομένως χρειάζεται κανάλια επικοινωνίας. Ένα από αυτά είναι τα social media, αλλά υπάρχουν και άλλα όπως η τηλεόραση, η αφίσα, το email κλπ. Σε αυτό το άρθρο αναφέρει ότι υπάρχουν πάνω από 120 κανάλια επικοινωνίας, ενώ άλλοι δέχονται ότι τα κανάλια επικοινωνίας, είναι τουλάχιστον 15.

Οι επιλογές που κάνει η επιχείρηση (π.χ. τι είδους μάρκετινγκ θα υλοποιήσει και μέσα από πια κανάλια θα επικοινωνήσει) μπορεί να χαρακτηρίζονται ως στρατηγικές επιλογές. Αυτό απλά σημαίνει ότι οι επιλογές αυτές εκπορεύονται από την στρατηγική της επιχείρησης και δεν δηλώνει ότι αποτελούν ιδιαίτερη στρατηγική.

Το SMM είναι απλά ένα κανάλι επικοινωνίας, αλλά συχνά αναφερόμαστε στην «στρατηγική» ή στις «τακτικές» που χρησιμοποιούμε σε αυτό. Οι αναφορές αυτές δεν κυριολεκτούν, αλλά έχουν στόχο να τονίσουν τις ιδιαιτερότητες που έχει αυτό το κανάλι απέναντι σε άλλα κανάλια.

4. Η σκληρή δουλειά κερδίζει την στρατηγική

Φυσικά, η σκληρή δουλειά είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία του SMM. Όμως, δεν θα καταφέρετε να έχετε δημιουργικότητα και ευχάριστη προσωπικότητα και να παράγετε συναρπαστικό περιεχόμενο που θα αρέσει στο ακροατήριο, μόνο με σκληρή δουλειά.

Η σκληρή δουλειά χωρίς στρατηγική δεν θα σας επιτρέψει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και στα social media αυτό είναι απαραίτητο. Είναι πολλοί αυτοί που απλά παράγουν θόρυβο στα social media και δεν θέλετε να γίνετε ένας από αυτούς, γιατί αυτό θα σημαίνει σπατάλη χρόνου και πόρων.

Η διαφοροποίηση της επιχείρησης από τον ανταγωνισμό είναι από τα βασικά συστατικά της επιχειρηματικής στρατηγικής. Αξίζει τον κόπο να ξεκινήσετε με σκληρή δουλειά σχεδιάζοντας πως θα προβάλλετε την διαφορετικότητα σας μέσα από τα social media. Αφού το κάνετε αυτό, μπορείτε να ξεπατωθείτε στη δουλειά για την υλοποίηση τους σχεδίου σας.

5. Τα οφέλη δεν είναι μετρήσιμα

metrics
Μετροταινία

Κατά κανόνα, μία επιχείρηση προβάλλεται ταυτόχρονα μέσα από ένα μείγμα καναλιών επικοινωνίας. Διαχρονικά, ένα από τα μεγάλα προβλήματα του μάρκετινγκ, είναι να διαπιστώσει ποιοι πελάτες ήρθαν στην επιχείρηση από ποιο κανάλι. Ο βασικότερος στόχος αυτής της αξιολόγησης, είναι να μετρηθεί το ROI (Return On Investment) κάθε καναλιού επικοινωνίας ώστε να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις για μελλοντικές ενέργειες.

Πριν από λίγες ημέρες, στις Η.Π.Α. έγινε το ετήσιο Super Ball. Κατά την διάρκεια του αγώνα, που μεταδίδεται από την τηλεόραση, προβάλλονται διαφημίσεις. Το μέσο τηλεοπτικό κοινό εκτιμήθηκε φέτος από την Nielsen στα 111,3 εκατομμύρια.

Για αυτή την τηλεθέαση, οι επιχειρήσεις πρόσφεραν $5.000.000 για σποτ των 30 δευτερολέπτων, χωρίς να περιλαμβάνεται το κόστος παραγωγής του σποτ. Πιστεύετε ότι μπορούν να μετρήσουν πραγματικά το ROI της επένδυσης που έκαναν; Μπορούν να υπολογίσουν πόσοι θεατές πρόσεξαν πραγματικά την διαφήμιση και πόσοι/ποιοι από αυτούς έκαναν κάποια αγορά τις επόμενες ημέρες;

Φυσικά, δεν πετάνε $5.000.000 στα σκουπίδια. Έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους. Αλλά το τοπίο της διαφήμισης στην τηλεόραση εξακολουθεί να είναι κάπως ασαφές, σχετικά με την μέτρηση απόδοσης της επένδυσης.

Ευτυχώς, στο ψηφιακό μάρκετινγκ οι μετρήσεις είναι καθορισμένες και απολύτως σαφείς. Η τεχνολογία παρέχει μία ποικιλία από μετρήσεις και πλατφόρμες analytics που θα κάνουν την δουλειά πολύ εύκολα. Εσείς απλά, σύμφωνα με το σχέδιο που αναφέρω στον προηγούμενο μύθο, θα επιλέξετε τους δείκτες (KPI=Key Performance Indicator) που πιστεύετε ότι καλύπτουν καλύτερα τους επιχειρηματικούς στόχους σας.

Επομένως, η απόδοση του SMM είναι απόλυτα μετρήσιμη.

6. Το ακροατήριο θα δημιουργηθεί μόνο του

ακροατήριο-ακόλουθοι
Ακροατήριο

Το ακροατήριο ψάχνει για υψηλής ποιότητας περιεχόμενο. Αν παραδώσετε ικανοποιητική ποσότητα ποιοτικού περιεχομένου θα το κερδίσετε. Σταδιακά.

Ακόμη και αν παράγετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, θα ξεκινήσετε από το μηδέν. Στην αρχή, δεν έχετε κανένα ακόλουθο και δεν γνωρίζει κανείς ότι μπορείτε να παρέχετε ποιοτικό περιεχόμενο. Φυσικά, δεν θα σας πιστέψουν ακόμη και αν δηλώσετε κάτι τέτοιο. Η εμπιστοσύνη χτίζεται σταδιακά και κερδίζεται μέρα με την μέρα.

Απαιτείται να αφιερώσετε χρόνο στην προώθηση του περιεχόμενου για να το φέρετε μπροστά στα μάτια περισσότερων ανθρώπων. Αν βιάζεστε, είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε πληρωμένη προώθηση των αναρτήσεων, ειδικά στο Facebook.

Η δημιουργία του ακροατηρίου σας, είναι μία συνεχής διαδικασία. Αν για παράδειγμα φτάσετε τους 5.000 ακόλουθους στο Twitter, θα σταματήσετε; Μπορεί να ρίξετε τους ρυθμούς σας, αλλά προφανώς υπάρχουν ακόμη χιλιάδες χρήστες που δεν σας γνωρίζουν.

Το ακροατήριο που μπορεί να σας προσφέρει μία δεξαμενή προσέλκυσης νέων πελατών, χτίζεται αργά και μεθοδικά. Κερδίζετε σταδιακά την εμπιστοσύνη τους αν τους παρέχετε ποιοτικό περιεχόμενο και ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

Αποφύγετε τα αυτοματοποιημένα μηνύματα. Οι άνθρωποι δεν είναι χαζοί και αντιλαμβάνονται την ύπαρξη μηχανής που «σπρώχνει» μηνύματα. Αντίθετα, εκτιμούν και επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις που προβάλουν ανθρώπινο χαρακτήρα στην επικοινωνία τους.

7. Οι περισσότεροι ακόλουθοι δείχνουν επιτυχία

Αν κάποιος σας ακολουθεί (follow) δεν σημαίνει ότι έχει πρόθεση να αγοράσει κάτι από την επιχείρηση σας ή έστω ενδιαφέρεται για την φίρμα σας.

Πρόσφατα άκουσα σε περιθωριακό κανάλι, κάποιον να ισχυρίζεται ότι ξεπέρασε τους 100.000 followers στο Twitter. Επισκέφτηκα τον λογαριασμό του και αμέσως πρόσεξα την χαμηλή αλληλεπίδραση που είχαν τα tweet για κάποιον που έχει πάνω από 100.000 followers. Τα Like και Retweet ήταν 0-1 ή 2 στην καλύτερη περίπτωση. Ένας λογαριασμός αυτού του επιπέδου πρέπει να πετυχαίνει εύκολα 20-30 αλληλεπιδράσεις στα περισσότερα tweet και να ανεβαίνει στις 50-60 μερικές φορές.

Σκέφτηκα να ρίξω μία ματιά στους followers. Στο Twitter δεν μπορείς να κρύψεις τους followers και μπορεί ο καθένας να τους δει. Είδα αυτά:

twitter-followers
Twitter followers

Δεν έχουν φωτογραφίες και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι προέρχονται από την Ελλάδα. Υπάρχει κάποιος λόγος που ένας Ελληνικός λογαριασμός είναι γεμάτος με τέτοιους followers; Αυτοί είναι αγορασμένοι followers!

Φυσικά, λόγω του αριθμού των followers, άρχισε να αποκτά και κάποιους Έλληνες followers τελευταία. Η αλληλεπίδραση όμως είναι επιπέδου λογαριασμού που έχει 200-300 ακόλουθους.

Μπορεί να έχετε 100.000 ακόλουθους και να έχετε σχεδόν μηδενική αλληλεπίδραση και μηδενική παραγωγή νέων πελατών από το ακροατήριο σας.

Μπορεί να έχετε μόνο 1.000-2.000 ακόλουθους και να πετύχετε υψηλό βαθμό αλληλεπίδρασης και την προσέλκυση μερικών νέων πελατών κάθε εβδομάδα.

Η επισκεψιμότητα στο website σας και η συμπεριφορά των επισκεπτών που το επισκέπτονται, είναι πολύ σημαντικότερα κριτήρια από τον αριθμό των ακόλουθων.

8. Οι πελάτες μου δεν είναι στα Social Media

Δηλαδή, όταν το Facebook έχει ξεπεράσει τα 1,8 δις λογαριασμούς από τους οποίους πάνω από 1,2 δις μπαίνουν καθημερινά https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/, εσείς έχετε βρει το ειδικό κοινό που δεν το χρησιμοποιεί; Ούτε το Twitter, το Google+, το LinkedIn, το Instagram, το Pinterest, το YouTube;

Είναι πιθανό μια επιχείρηση να απευθύνεται σε ένα κοινό με δημογραφικά χαρακτηριστικά που δεν ευνοούν την χρήση υπολογιστή ή έξυπνου κινητού και κατά συνέπεια την χρήση των Social Media.

Όμως μεσομακροπρόθεσμα, το κοινό σας γερνάει και αντικαθίσταται από τους πρώην νεότερους που είναι πλέον εκπαιδευμένοι στη χρήση υπολογιστή και smartphone. Μία επιχείρηση δεν βλέπει μόνο το σήμερα, αλλά συνεχώς προετοιμάζει πελάτες για το αύριο.

Η συμβουλή μου: ξεκινήστε σήμερα την δραστηριότητα στα Social Media για να προετοιμάσετε το ακροατήριο που θα χρειάζεστε σε 5 χρόνια. Αν δεν το κάνετε εσείς, θα το κάνει κάποιος ανταγωνιστής.

9. Το Twitter είναι νεκρό

twitter
Το Twitter είναι νεκρό

Σίγουρα έχει κάποια θέματα το Twitter. Η αλληλεπίδραση έχει πέσει, όπως και ο ρυθμός αύξησης των χρηστών που μπορεί να οδηγεί και σε μείωση χρηστών. Αυτά τα προβλήματα έχουν οδηγήσει σε συζητήσεις για αγορά του Twitter, κάτι που δεν αποκλείεται να δούμε μέσα στο 2017.

Αν υπάρχει μείωση χρηστών (ή τουλάχιστον μείωση αλληλεπίδρασης) στο Twitter, αυτό μπορεί και να έχει θετικά στοιχεία για εσάς. Λιγότερος «θόρυβος» σημαίνει λιγότερος ανταγωνισμός και θα είναι ευκολότερο για εσάς να ξεχωρίσετε.

Επιπλέον, μην ξεχνάμε ότι οι περισσότερες μεγάλες επιτυχίες στα social media (=viral) των τελευταίων ετών, έχουν γίνει μέσω του Twitter.

Επίσης, το Twitter είναι η πλατφόρμα όπου μετράνε την επιρροή κάποιου, οργανισμοί όπως η Onalytica.

Τέλος, λόγω του άμεσου χαρακτήρα και των μικρών μηνυμάτων, είναι ιδιαίτερα εύχρηστο για τους χρήστες των smartphone. Για αυτόν τον λόγο, χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πελατών με μεγάλη επιτυχία.
Ηθικό δίδαγμα: μην εγκαταλείπετε το Twitter, έχει ακόμη δυναμική, αλλά μην βασίζεστε σε αυτό. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καλό να βάζετε όλα τα αυγά σε ένα καλάθι. Αν η ανάλυση σας, δείχνει ότι σημαντικό μέρος του κοινού σας βρισκεται στο Twiiter, μην σταματάτε τις προσπάθειες.

10. Το Google+ είναι χαζό

Η Google είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης. Μας ενδιαφέρει να εμφανιζόμαστε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αφού οι ψηλότερες θέσεις παίρνουν τις περισσότερες επισκέψεις στα αντίστοιχα site.

Η Google προωθεί τις αναρτήσεις του Google+ στα αντίστοιχα αποτελέσματα αναζήτησης. Για παράδειγμα: έφτιαξα το blog μου με θεματολογία σχετική με το Ψηφιακό Μάρκετινγκ, τις τελευταίες ημέρες του Δεκεμβρίου 2016. Φυσικά δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων της Google για τον όρο «ψηφιακό μάρκετινγκ».

Όμως, αναρτήσεις μου στο Google+ μπορεί να εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων για τον όρο «ψηφιακό μάρκετινγκ». Αν αυτές οι αναρτήσεις οδηγούν στο blog μου, θα φέρουν επισκεψιμότητα στο blog μου.

Ακόμη και αν δεν έχετε σημαντική αλληλεπίδραση από άλλους χρήστες στο Google+, σας ενδιαφέρει η «εύκολη» επισκεψιμότητα που θα σας φέρει.

11. Το Pinterest είναι μόνο για επιχειρήσεις B2C

Πριν λίγα χρόνια, αν λέγαμε σε μια B2B επιχείρηση (= επιχείρηση που έχει σαν πελάτες άλλες επιχειρήσεις και όχι καταναλωτές) ότι το μάρκετινγκ μέσω των social media θα ήταν ενδιαφέρουσα και αποδοτική επένδυση, θα ήταν λίγοι αυτοί που θα συμφωνούσαν.

Σήμερα όμως, ο αριθμός των B2B επιχειρήσεων που έχουν παρουσία στα social media είναι μεγάλος και συνεχώς αυξάνεται. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Πριν 1-2 χρόνια σερφάροντας στο Linkedin είδα ένα ρητό που λέει:

There’s no B2B or B2C, it’s just H2H (human to human)

Δηλαδή: δεν υπάρχει B2B (επιχείρηση πουλάει σε επιχείρηση) ή B2C (επιχείρηση πουλάει σε καταναλωτή) αλλά μόνο H2H (άνθρωπος πουλάει σε άνθρωπο).

Το ρητό αυτό λοιπόν, αναγνωρίζει ότι από την πλευρά της επιχείρησης που πουλάει (σε οποιονδήποτε) είναι ένας ή περισσότεροι άνθρωποι που κάνουν την πώληση, αλλά (σημαντικό) ακόμη και από την πλευρά της επιχείρησης που αγοράζει, κάποιος άνθρωπος (ή άνθρωποι) ασχολείται με την διαπραγμάτευση και επηρεάζει την τελική απόφαση αγοράς.

Ειδικότερα για το Pinterest, μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα είναι σημαντικό για τις πωλήσεις B2C. Όμως, οι επιχειρήσεις στελεχώνονται όλο και περισσότερο από γυναίκες. Το Pinterest έχει ένα κοινό αποτελούμενο κατά 80% από γυναίκες. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει και B2B επιχειρήσεις αν τα στελέχη των υποψήφιων πελατών σας, παρακολουθούν την δραστηριότητα σας εκεί ακριβώς που συχνάζουν.

Επίσης, το Pinterest έχει έναν οπτικό χαρακτήρα που ταιριάζει γάντι σε κάποια εμπορεύματα. Προσωπικά. έχω δει σημαντική αλληλεπίδραση στο Pinterest, ακόμη και σε αφηρημένα θέματα όπως είναι οι ιδέες του μάρκετινγκ.

Αν θέλετε να δοκιμάσετε το Pinterest, διαβάστε αυτό το χρήσιμο άρθρο:

How to Master Pinterest for B2B Marketing

12. Πρέπει να είμαι συνέχεια εκεί αλλιώς το ακροατήριο θα φύγει

Δεν θα σας πω ψέματα. Βοηθάει αρκετά. Οι σύγχρονοι πελάτες έχουν λιγότερο χρόνο στην διάθεση τους και γίνονται όλο και περισσότερο απαιτητικοί σε θέματα εξυπηρέτησης. Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι οι πελάτες επιθυμούν απαντήσεις από τις επιχειρήσεις μέσα σε 1 ώρα.

Όμως η προσωπική μου εκτίμηση, σαν ένας δύσκολος και απαιτητικός πελάτης, είναι ότι οι περισσότεροι πελάτες είναι λογικοί άνθρωποι. Δηλαδή, προσαρμόζουν τις απαιτήσεις τους ανάλογα με το εκτιμώμενο μέγεθος της επιχείρησης. Άλλες απαιτήσεις έχουν από μία πολυεθνική με χιλιάδες υπαλλήλους και διαφορετικές απαιτήσεις έχουν από μία μικρή επιχείρηση των 5-6 ατόμων.

Η σημερινή τεχνολογία, σας δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεστε σε πραγματικό χρόνο, σχεδόν οπουδήποτε βρίσκεστε. Μπορείτε να αποκτήσετε μία σύνδεση δεδομένων από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας με χαμηλό κόστος. Στη συνέχεια θα ρυθμίσετε το smartphone -ελπίζω να έχετε τουλάχιστον ένα- να δέχεται ενημερώσεις από Twitter & Facebook. Δεν σας ενδιαφέρουν ενημερώσεις για Like και Retweet, αλλά για αναφορά (mention) της επιχείρησης. Για πρόσθετη εξασφάλιση, ρυθμίστε και το Google alerts.

Επιπλέον, μπορείτε να «εκπαιδεύσετε» το ακροατήριο σας να ακολουθούν το ωράριο σας. Αν για παράδειγμα μπορείτε να είστε μέσα μία ώρα το πρωί και μία ώρα το βράδυ, μπορείτε μέσω της αλληλεπίδρασης που θα έχετε να δείξετε την ζωντανή σας παρουσία. Σταδιακά, αν ακουλουθήσετε με συνέπεια το πρόγραμμα σας, μεγάλο μέρος του ακροατηρίου θα αντιληφθεί το ωράριο σας.

Πολύ σημαντικότερο από την συνεχή παρουσία είναι να προσφέρετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο. Αυτό θα σας κάνει πολύτιμους στα μάτια τους και θα είναι περισσότερο ανεκτικοί αν καθυστερήσετε να απαντήσετε στο αίτημα τους.

Σημείωση: Είναι γεγονός, ότι η έκθεση της επιχείρησης μέσω των social media, συνοδεύεται από την μεγέθυνση των καλών και των κακών στιγμών. Είναι έξυπνο να έχετε έτοιμη μία στρατηγική αντιμετώπισης κρίσεων. Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα χρειαστεί, αλλά καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι.

13. Πρέπει να κάνετε αναρτήσεις συγκεκριμένη ώρα της ημέρας (ημι-μύθος)

Εισάγετε το username και τον κωδικό σας σε οποιαδήποτε πλατφόρμα social media. Αμέσως μετά την πιστοποίηση του χρήστη, σας οδηγεί σε μία οθόνη (timeline, feed κλπ. ανάλογα με την πλατφόρμα) όπου σας προβάλλει αναρτήσεις άλλων που ακολουθείτε. Αυτή είναι η οθόνη από την οποία ενημερώνονται οι περισσότεροι χρήστες της πλατφόρμας.

Οι περισσότεροι χρήστες δεν θα επισκεφτούν το προφίλ σας κάθε μέρα. Θα μείνουν σε αυτή την αρχική οθόνη, ή θα επισκεφτούν νέα προφίλ με τα οποία συνδέθηκαν ή θέλουν να συνδεθούν. Επίσης θα επισκεφτούν το δικό τους προφίλ.

Στην αρχική οθόνη ποιος αποφασίζει τι θα προβληθεί στον κάθε χρήστη; Η πλατφόρμα. Με ποιο τρόπο αποφασίζει; Με αλγόριθμο. Ο αλγόριθμος προσπαθεί να καταλάβει τι σας ενδιαφέρει περισσότερο, επειδή δεν μπορεί να προβάλλει όλες τις αναρτήσεις που έγιναν από την τελευταία φορά που συνδεθήκατε.

Ποια είναι τα κριτήρια του αλγόριθμου; Οι παράμετροι ενός αλγόριθμου και το ειδικό βάρος κάθε παραμέτρου συνήθως διατηρούνται σαν επτασφράγιστο μυστικό. Όμως, έρευνες που γίνονται από κάποιους και ανακοινώσεις των υπεύθυνων, οδηγούν σε κάποια συμπεράσματα:

Βασική παράμετρος είναι η σχετικότητα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Τα ενδιαφέροντα αυτά εντοπίζονται με 2 τρόπους:

α. Τα δηλώνει με άμεσο τρόπο ο χρήστης

β. Διαπιστώνονται έμμεσα από την δραστηριότητα (Like, share).

Επιπλέον, όπως είδαμε και στον Μύθο Νο1, οι πλατφόρμες περιορίζουν την προβολή των αναρτήσεων σας, σε ένα μικρό ποσοστό του ακροατηρίου σας. Το Facebook, θα προβάλει τις αναρτήσεις σας σε λιγότερο από 6,5% του ακροατηρίου σας. Δηλαδή, θα τις προβάλει στο τμήμα που θεωρεί ότι τα ενδιαφέροντα του σχετίζονται με την θεματολογία σας.

Άλλη παράμετρος, μπορεί να είναι η επικοινωνία με μηνύματα. Δηλαδή αν έχετε επικοινωνήσει με κάποιον μέσω μηνύματος, είναι πιθανότερο να δείτε τις αναρτήσεις του στο άμεσο μέλλον.

Ένα ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τον αλγόριθμο του Instagram, βρήκα στο SocialMediaToday.

Προσωπικά, βλέπω ότι ακόμη και στο Twitter που έχει έναν πιο άμεσο χαρακτήρα από άλλες πλατφόρμες, θα προβάλει στην αρχική οθόνη αναρτήσεις που έγιναν πολλές ώρες πριν. Το ίδιο συμβαίνει και στο Facebook.

Φυσικά, η ώρα και ημέρα προβολής παίζει κάποιον ρόλο στις πιθανότητες αλληλεπίδρασης του ακροατηρίου σας. Όμως, ο ρόλος αυτός δεν είναι τόσο κρίσιμος όσο συχνά υπονοείται.

Προτείνω τα εξής:

1. Αυξάνετε συνεχώς το μέγεθος του ακροατηρίου σας, ώστε να επιτύχετε περισσότερες προβολές των αναρτήσεων σας.

2. Προσπαθήστε σκληρά να δημιουργήσετε ή να συλλέξετε, πολύτιμο περιεχόμενο. Το πολύτιμο περιεχόμενο θα οδηγήσει σε αλληλεπίδραση και αυτή θα αυξήσει τις πιθανότητες προβολής των αναρτήσεων σας.

Συμπέρασμα

Συνήθως, οι περισσότεροι μύθοι κρύβουν ένα ποσοστό αλήθειας μέσα τους.

Όμως, η επιχειρηματικότητα φέρνει καλύτερα αποτελέσματα, όταν η επιχείρηση παίρνει σωστές αποφάσεις. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς σωστές αποφάσεις που στηρίζονται σε μύθους, έστω και σε ημι-μύθους. Ο ορθολογισμός βοηθάει περισσότερο στην λήψη σωστών αποφάσεων.

Το μάρκετινγκ είναι μία κρίσιμη δραστηριότητα της επιχείρησης. Οι αποφάσεις που θα πάρετε σχετικά με το μάρκετινγκ, θα επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό το μέλλον της επιχείρησης.

Προσπαθήστε να παίρνετε αποφάσεις στηριζόμενοι σε όσο περισσότερα στοιχεία μπορείτε να συγκεντρώσετε. Αναλύστε την κατάσταση για να μπορέσετε να την καταλάβετε καλύτερα.

Μην βασίζεστε στα λεγόμενα κάποιου ειδικού, ούτε στα δικά μου. Ψάξτε για εναλλακτικές προσεγγίσεις και επιχειρήματα για να δείτε ποια πλευρά σας πείθει περισσότερο.

Αν τα στοιχεία δεν είναι αρκετά, καθυστερήστε λίγο την λήψη της απόφασης αν είναι εφικτό.

Δοκιμάστε την απομυθοποίηση και αν χρειάζεστε βοήθεια, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου. Ξέρετε που θα με βρείτε, έτσι δεν είναι;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s