Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Google Alerts

Την περασμένη εβδομάδα γνωρίσαμε το Feedly, ένα εργαλείο που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην συλλογή άρθρων (content curation). Όμως, για να ξεχωρίσετε στον τομέα της παροχής πολύτιμου περιεχομένου δεν φτάνει ένα μόνο εργαλείο. Χρειάζεστε επιπλέον εργαλεία με τα οποία θα βρίσκετε τυχόν νέες ενδιαφέρουσες πηγές για να προσθέσετε στο Feedly.

Θα ήταν αρκετά χρήσιμο αν μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε την αναζήτηση της Google, αλλά με κάποιον αυτοματοποιημένο τρόπο. Λοιπόν, ένα τέτοιο εργαλείο υπάρχει ήδη. Ανήκει στην ομάδα εργαλείων της Google, οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν και λέγεται Google Alerts (Ειδοποιήσεις Google).

Βασικές Ρυθμίσεις του Google Alerts

Όταν μπείτε στο Google Alerts, θα δείτε μία παρόμοια αρχική οθόνη:

αρχική-οθόνη-Google-Alerts
Google Alerts αρχική οθόνη

Συνήθως υπάρχουν 2 έτοιμες προτάσεις για παρακολούθηση και είναι στο τμήμα «Η παρουσία μου στον ιστό». Προτείνει να παρακολουθήσετε αναφορές στο Google email σας και στο ονοματεπώνυμο σας. Δεν είναι κακή ιδέα να το κάνετε, επιλέγοντας το «+» δίπλα σε κάποια από τις προτάσεις.

Αν θέλετε να προχωρήσετε με κάποια νέα ειδοποίηση, θα πληκτρολογήσετε τις λέξεις-κλειδιά στο επάνω μέρος, εκεί που γράφει «Δημιουργήστε μια ειδοποίηση σχετικά με …».

Για τις ανάγκες της δοκιμής πληκτρολογώ «education». (Λίγο πριν το τέλος του άρθρου, έχω περιλάβει σημαντικές πληροφορίες για αυτό το τμήμα των ειδοποιήσεων.)

Google-Alerts-επιλογές
Επιλογές στο Google Alerts

Αν θέλετε επιλέγετε «Δημιουργία ειδοποίησης» αλλά έχουμε κάποιες ρυθμίσεις να δούμε ακόμη, έτσι θα επιλέξουμε «Εμφάνιση επιλογών» και θα δούμε αυτές τις επιλογές:

Google-Alerts-ρυθμίσεις
Ρυθμίσεις Google Alerts

Η πρώτη ρύθμιση είναι η «Συχνότητα». Επιλέγουμε με το ποντίκι και βλέπουμε τις επιλογές:

Google-Alerts-ρυθμίσεις-συχνότητας
Google Alerts ρυθμίσεις συχνότητας
  • Σε πραγματικό χρόνο
  • Το πολύ μία φορά την ημέρα
  • Το πολύ μία φορά την εβδομάδα

Αν πρόκειται να παρακολουθήσετε την επωνυμία σας, ίσως θέλετε να ενημερώνεστε σε πραγματικό χρόνο. Αν έχετε κάποια σημαντική λέξη-κλειδί για την οποία θέλετε άρθρα κάθε μέρα, θα επιλέξετε ανάλογα. Αν δεν είναι τόσο σημαντικό το θέμα ή η αναμενόμενη παραγωγή άρθρων είναι ιδιαίτερα μικρή, μπορείτε να επιλέξετε ενημέρωση μία φορά την εβδομάδα.

Η επόμενη ρύθμιση είναι «Πηγές». Επιλέγουμε με το ποντίκι και βλέπουμε τις επιλογές:

Google-Alerts-πηγές
Google Alerts ρύθμιση πηγών

Μπορείτε να επιλέξετε ότι πιστεύετε ότι θα κάνει καλύτερα την δουλειά σας ή να αφήσετε την Αυτόματη επιλογή.

Με τον ίδιο τρόπο θα επιλέξετε «Γλώσσα», «Περιοχή», «Αριθμός αποτελεσμάτων» και «Προβολή σε». Στο τελευταίο έχετε την δυνατότητα να δέχεστε μήνυμα σε οποιοδήποτε email σας γνωρίζει η Google, ή σε ροή RSS.

Στην συνέχεια, θα δούμε συνοπτικά τις 3 κύριες εργασίες για τις οποίες θα χρησιμοποιήσετε το Google Alerts. Το πιο σημαντικό τμήμα ακολουθεί αμέσως μετά και περιγράφει τρόπους για να κάνετε την αναζήτηση «έξυπνη».

1. Χρήση του Google Alerts για συλλογή άρθρων (content curation)

Αυτή είναι η κύρια και πιο συνηθισμένη εργασία που θα κάνετε με το Google Alerts.

Θα χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά ή συνδυασμούς λέξεων για να έχετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Ένα από τα θέματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι η φτωχή παραγωγή άρθρων σε κάποιες λέξεις. Αν τα φτωχά αποτελέσματα προέρχονται από επιλογές σε Ελληνική γλώσσα, μπορείτε να δοκιμάσετε αναζήτηση στα Αγγλικά. Είναι πολύ πιθανό να έχετε πλουσιότερη παραγωγή.

Μπορεί να συμβεί και το αντίθετο. Δηλαδή, πλήθος αποτελεσμάτων από τα οποία πολλά δεν είναι και τόσο σχετικά με αυτό που ψάχνετε. Τα αποτελέσματα που δεν μας ενδιαφέρουν λέγονται ψευδώς θετικά αποτελέσματα. Για να μάθετε πως θα τα αποφύγετε, διαβάστε την παράγραφο 4.

2. Χρήση του Google Alerts για παρακολούθηση αναφορών στην επιχείρηση (reputation management)

Μπορείτε να ρυθμίσετε ειδοποιήσεις για το ονοματεπώνυμο σας για να ενημερώνεστε για τις αναφορές που γίνονται για εσάς. Φυσικά θα το κάνετε και για την επωνυμία σας και ίσως πρέπει να το κάνετε για προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν διακεκριμένο όνομα.

Οι αναφορές στην επιχείρηση ή στο προϊόν σας, είναι χρήσιμες για την παρακολούθηση της φήμης, αλλά μήπως μπορείτε να κερδίσετε ακόμη περισσότερα;

Εκμεταλλευτείτε τις (καλές κυρίως) αναφορές, σαν αφορμή για να επικοινωνήσετε με τον υπεύθυνο του website και να ζητήσετε να βάλει κάποιο σύνδεσμο (Link) προς το δικό σας website. Γιατί να το κάνει; Θα μπορούσατε να πείτε «για να είναι πλήρης και ολοκληρωμένη η πληροφορία που δίνει στο ακροατήριο του».

Μπορεί να μην συμφωνήσουν όλοι. Αλλά αυτοί που θα το κάνουν, θα προσφέρουν συστάσεις (referral) που θα οδηγήσουν σε επισκεψιμότητα στο website σας. Φυσικά, θα προσφέρουν και links που θα αυξήσουν την ισχύ του website σας στην Google, αφού οι σύνδεσμοι είναι η δεύτερη καλύτερη παράμετρος του search engine optimization.

3. Χρήση του Google Alerts για παρακολούθηση ανταγωνιστών

Αφού είδαμε πως μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις online αναφορές για την επιχείρηση μας, η λογική συνέχεια είναι να κάνουμε το ίδιο για τους ανταγωνιστές μας!

Αν δεν την έχετε ήδη έτοιμη, φτιάξτε μία λίστα των ανταγωνιστών σας και προγραμματίστε ειδοποιήσεις για τις επιχειρήσεις ή/και τα προϊόντα τους. Αυτό θα σας δώσει την δυνατότητα να ενημερώνεστε άμεσα για το λανσάρισμα νέου προϊόντος ή υπηρεσίας και να σχεδιάζετε την ανάλογη στρατηγική αντιμετώπισης.

4. Αποφυγή ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων

Το Google Alerts, είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο, αλλά αν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να σας απογοητεύσει. Ο κυριότερος λόγος για αυτό, είναι το πλήθος ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων που μπορεί να εμφανίσει σε κάποιες λέξεις-κλειδιά. Μην ανησυχείτε, υπάρχει τρόπος να το αντιμετωπίσουμε και τουλάχιστον να το περιορίσουμε. Θα χρησιμοποιήσουμε τελεστές για να εστιάσουμε σε πιο χρήσιμα αποτελέσματα.

Αν ψάχνετε για κάποιο ονοματεπώνυμο, είναι μάλλον καλύτερο να χρησιμοποιήσετε εισαγωγικά. Δηλαδή, αντί να χρησιμοποιήσω το ονοματεπώνυμο μου έτσι:

Παντελής Χιωτέλλης

Θα το εισάγω έτσι:

¨Παντελής Χιωτέλλης¨

Αυτό ζητάει από την Google να ψάξει μόνο για ότι περιλαμβάνεται ανάμεσα στα εισαγωγικά και να αποκλείσει παρόμοια αποτελέσματα. Διαφορετικά, θα μου φέρει και αποτελέσματα για άλλους συνονόματους ή συνεπίθετους.

Ένας χρήσιμος τελεστής και με αυτονόητη χρήση είναι το «OR». Αν για παράδειγμα ψάχνω για άρθρα είτε για τον Frank Sinatra είτε για την κόρη του Nancy Sinatra, θα το εισάγω έτσι:

¨Frank Sinatra¨ OR ¨Nancy Sinatra¨

Ιδιαίτερα χρήσιμα είναι τα «+» και «-» (χρησιμοποιούνται χωρίς τα εισαγωγικά). Ας πούμε ότι ψάχνετε για κάποιον «Γιώργο Καραθανάση» αρχιτέκτονα, αλλά το Google φέρνει πολλά αποτελέσματα και για έναν τραγουδιστή με το ίδιο όνομα. Μπορείτε να το περιορίσετε έτσι:

¨Γιώργος Καραθανάσης¨ +αρχιτέκτονας

Ή έτσι:

¨Γιώργος Καραθανάσης¨ +αρχιτέκτονας -τραγουδιστής

Φανταστείτε να ψάχνετε για το Manchester αλλά δεν σας ενδιαφέρει το ποδόσφαιρο και η ομάδα Manchester United. Μπορείτε να εισάγετε αυτό:

Manchester -united

Αν ψάχνετε για μία γενική φράση και στην θέση μίας λέξης σας ενδιαφέρουν όλα τα αποτελέσματα που μπορεί να βρεθούν, θα βάλετε στη θέση αυτήν το «*» (χρησιμοποιείται χωρίς τα εισαγωγικά). Για παράδειγμα:

νέο * 2017

Τέλος, αν θέλετε να ψάξετε μόνο μέσα σε ένα συγκεκριμένο website, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το «site:» (χρησιμοποιείται χωρίς τα εισαγωγικά). Για παράδειγμα, θέλετε να βρείτε αναφορές που έχει κάνει η εφημερίδα Guardian στον Αλέξη Τσίπρα. Θα το χρησιμοποιήσετε έτσι:

site:guardian.co.uk ¨alexis tsipras¨

Αν ψάχνετε για τον Justin Bieber αλλά θέλετε να αποφύγετε τις αναφορές του Twitter, θα το χρησιμοποιήσετε έτσι:

¨justin bieber¨ -site:twitter.com

Υπάρχουν περισσότεροι τελεστές που μπορείτε να χρησιμοποιήστε για να εξειδικεύσετε την έρευνα. Στο μέλλον, θα αφιερώσω ένα άρθρο ειδικά στο θέμα των τελεστών της αναζήτησης Google.

Συμπέρασμα

Το Google Alerts είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Μετά από λίγο καιρό χρήσης, θα αναρωτηθείτε πως δουλεύατε τόσο καιρό χωρίς αυτό.

Θα αυξήσει την παραγωγικότητα σας και θα σας δώσει επιπλέον πηγές για να βρείτε ποιοτικά άρθρα που θα κοινοποιήσετε στο ακροατήριο σας.

Δοκιμάστε το και αν χρειάζεστε βοήθεια, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου. Ξέρετε που θα με βρείτε, έτσι δεν είναι;

Advertisements

2 thoughts on “Το εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ της εβδομάδας: Google Alerts

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s